Anletsdrag

I min värld är allt antingen en ständig mental orgasm fylld av endorfin, eller en helvetisk avgrund då marken faller samman under mina fötter. trauman gör sig ständigt påminda men ändå försöker jag må bra. det är viktigt att ha perspektiv i detta ständiga limbo jag befinner mig i.

Vendredi le 27 Novembre

Kategori: Anletsdrag

En intressant dag drar sig mot sitt slut.

tankar och värderingar som surrar i ett virrvarr av konkreta idyller.

kvällens slutsats var att om det var någonting jag ångrade i mitt liv, så var det att jag i min förtvilade ungdom var ledsen och arg över att min mor fött mig till den här sjuka och förtvinade världen, så att jag var tvungen att genomlida all den skit jag utsatts för & tillslut dö.

jag önskar att jag aldrig kännt så mot min älskade mor.
hon står inte i skuld till det som har hänt.

och om jag visste att vi på tellus bara hadde två timmar kvar att leva, skulle jag ringa min mamma, säga att jag älskade henne & gå hem och gosa med mina katter <3
den villkorslösa kärleken dom bidrar med är verkligen underbar om något.

Gabriella ansåg att jag var den starkaste personen hon har träffat, hon vet vad jag genomgått.
hon tyckte att det gav henne mod och styrka. en känsla av att vara oövervinnelig som jag bidragit med.

jag vet inte vad jag ska säga om det riktigt. jag blir glad och stolt, försöker i min fåfänga att ta det till mig.
jag vet vad jag tycker betyder något i den här miserabla världen, och jag står fast vid det stenhårt.

vad kan jag möjligvis säga.. jag är en överlevare
det räcker för mig.



Kommentarer

  • Gunnel säger:

    Du är en fin människa, Alex!!! Jag tänker ofta på dig!



    Kramar, farmor Gunnel

    2009-11-29 | 09:21:06
  • M säger:

    kul att "ses" igen.

    kämpa på!

    kram.M

    2009-12-02 | 21:26:06
  • M säger:

    jag har tänkt mycket på ditt förra inlägg.om djurmisshandeln. jag känner mycket väl igen mej- det gör nog de flesta människor.

    jag minns en jul för flera år sen. jag var i yngre tonåren. vi såg en film på tv-o där en häst blev piskad. jag skrek o blev vansinnig o mina föräldrar hade svårt att lugna mej. det tog flera dagar innan jag var glad igen.men jag minns det än.



    nu när vi har tv o andra snabba medier, får vi snabbt se alla grymheter som finns. det som berör mej väldigt svårt är barn som far illa. krig o svält o människors grymhet.

    jag vet inte om jag blivit feg eller vad, men jag "aktar mej" lite för att se sådant. jag har legat sömnlös så många nätter o gråtit över det jag sett o att jag inte kunnat hjälpa. det har gjort mej deprimerad i mitt vardagliga liv o därför har jag medvetet plockat undan det.

    JAG VET: att det är barn som far illa, djur som far illa mm. jag vet oxå min begränsning.JAG kan inte rädda världen.jag kan inte hjälpa alla. jag inser att jag får försöka göra "mitt goda" i min närhet, o det kan jag inte om jag bara gråter över alla hemskheter som finns. då har jag ingen ork över.

    detta betyder inte att jag struntar i övriga världen.

    jag bryr mej o försöker göra vad jag kan. men de storslagna önskningarna jag hade som ung- att jag skulle till afrika o rädda alla fattiga etc.har nyanserats en del....

    vad är jag då? en som inte bryr sej? en som inte tar sitt ansvar? det är stora frågor-vilket är mitt ansvar? kan man svära sej fri från ansvar över vad som händer i världen?

    kan jag göra mer? ja, givetvis - men vad är rimligt? är det fel att göra vad man kan i sin närmiljö- o sikta in sej på bara det?

    svårt att svara på. hm.

    det blev ett långt inlägg.

    ville bara visa att jag läst det du skerv o att jag känner igen din ilska o frustration o sorg.

    hoppas du är gladare igen :)

    kram M

    2009-12-07 | 21:38:05
  • AHAHAHA säger:

    va du är rolig! stark människa? haha ja du om folk bara visste att du levde i en patetisk fantasi värld och att du lever för att manipulera och göra livet svårt för andra så hade de nog sagt annorlunda om de bara visste vem du är!! Men sanningen de kom alltid fram till slut så även din dagen kommer väl komma....

    2010-01-27 | 10:27:54
  • Sofie säger:

    Jag vet inte vad, men det är något som gör att jag fastnar i sin blogg. Jag kan liksom inte sluta läsa. Texterna känns vackra och rena till skillnad mot så många andra bloggar, och jag tror jag känner någon samhörighet.. Men som sagt jag vet inte. Vet inte varför jag skriver detta egentligen heller.. Hur som helst, bra skrivet!

    2010-04-06 | 22:52:12

Kommentera inlägget här: